Page 13 - MHP Kadın Kolları Dergisi Sayı-3
P. 13

12                                                                  MUTLU KADIN HUZURLU TÜRKİYE             13


 Merve MENEKŞE  MYK Üyesi   cıyla,  1  Kasım  1914’te  İstanbul’da  kurulmuştur.   Tarihimizde  Türk  kadınlarının  her  alanda  oldu-
 Kadın Kolları Genel Koordinatör Yardımcısı
             Güzel sanatlar okulunun müdürü ve atölye hocası
                                                        ğu  gibi  sanatta  da  varlıklarını  göstermiş  olmaları
             ilk kadın ressamlarımızdan Mihri Müşfik Hanımdır.   önemli bir unsurdur. Bugün Türk Sanatında ilk ka-
             Okulun  bünyesinde  verilen  eğitim  alanları  içinde   dın ressamlarımız, kadın duruşunun sanattaki mih-
             anatomi, sanat tarihi, estetik, perspektif ve heykel   mandarları olmuşlardır.
             dersleri verilmiştir. İnas Sanay-i Nefise mektebi ka-
             dına eşitlik tanınan bazı hakların toplum düzenine   H. Nihal Atsız’ın şu dizerinden de anlamış olduğu-
             yansıması açısından Osmanlı Devleti’nin de batılı-  muz gibi Türk kadını hem sanat yapmaya hemde
 SANAT ve    laşma hareketine örnek temsil edebilir. Kadınların   sanatın örneklerinin doğuşuna ışık tutmaya devam   “
                                                        edecektir.
             yönetim hakkına sahip olduğu, eğitim alabildiği ilk
 KADIN       atılmış en güzel imzadır.                  sanat eserlerinden biri olan Tac-Mahal sizden biri
             kadın sanat mezunlarını veren kurum olma özelliği
                                                        ‘’Ey genç Türk Kızı, Türk tarihinin büyük anıtlarında
             açısından tarihimizde sanat ve kadın başlığı altına
                                                        da sizin adınız, sizin ruhunuz var. Dünyanın en ince
                                                        için yaratılmadı mı?’’
             İlerleyen  zamanlarda  Ressam  Osman  Hamdi
             Bey’in kurucusu olduğu Sanay-i Nefise Mektebine
             nakledilerek karma eğitime geçilmiştir. Her ne ka-
             dar  bu  geçiş  toplum  bakış  açısıyla  sancılı  olmuş
                                                                                                     aynen taklit
             olsa da Cumhuriyet ile birlikte tamamen son bul-
                                                                                                     etmek akıl ve bilgi
             muştur.                                                                                 ‘’Gördüklerini
                                                                                                     gerektirir. Ancak
 ‘’Şunu bilmenizi isterim ki, sanatçıyla siyaseti kesiştiren, yollarını buluşturan ortak             sanat aklında
 bir  payda  vardır.  Nitekim  hem  sanatçı  hem  de  siyasetçi  belki  karşılaşmadıkları,           ötesinde sezgisel
                                                                                                     bir yaratımdır.’’
 karşılaşamayacakları insanların hislerine ve arzularına sözcülük yapmaktadırlar.’’
 LİDER DEVLET BAHÇELİ
















 nı bize anımsatmıyor mu? Bir örümceğin ağındaki
 o düzenli tekrar, kuş yuvasındaki o harika tasarım,
 suyun tepki olarak verdiği o halkaların yüzeye bı-
 raktığı  izler…  Kronolojiye  baktığımızda  aslında  ilk
 çağlarında öncesinde sanat zaten yaratılış kavramı
 Sanat kelimesi, sosyal, siyasal, beşerî hayatta gör-  neticesinde doğadaki bu eşsiz eserleriyle varlığını
 selin yansımış hali olarak her zaman karşımıza çı-  belli etmiştir. Anadolu’dan Asya’ya gelirken ilk kazı-
 kacaktır.
 ‘’Ey genç Türk   larda çıkan Türk kültürünü günümüze taşıyan alet
 Kızı, Türk tarihinin   Duygu ve düşüncelerin bir olup uygulamaya geçti-  ve gereçler, Türk devletlerinin gücü ve yüceliğinin
 büyük anıtlarında   temsilcisi  olmuş  tasvirlerin  sembolleşmiş  halleri,
 “
 da sizin adınız,   ği, hayal gücünün geometri ile kesişip tasvirleştiği,   tarihimizi  süsleyen  en  önemli  yapıtların  tüm  işle-
 sizin ruhunuz var.   beyin kurgusunun bizden çıkıpda başka düşünsel   meleri hepsi görsel sanatların gizli özneleri olarak
 Dünyanın en ince   yolculuğa yol aldığı, yüzyıllar sonrasına baki kala-  başrolü hak etmektedirler.
 sanat eserlerin-  cak bir bakışın genel ifadesidir sanat.
 den biri olan
 Tac-Mahal sizden   Yaratıcı  sanatın  en  güzel  örneği  kainat  olduğu   Ve sanatın bu tarihsel sürecine kayıtsız kalmamış
 biri için yaratıl-  bir devlet Osmanlı. Tarihinde hem sanat hem kadın
 madı mı?’’  malumdur.  Gündelik  yaşantımızda  her  gün  biz-  adına ilk girişimlerden biri olan İnas Sanay-i Nefi-
 lere eşsiz bir tablo gibi belki de çoğu zaman fark   se Mektebi’nin kurulmasına öncülük etmiştir. Türk
 edilmemiş  bir  bakış  açısıyla  fon  olmuştur.  Gün   resim sanatına iz bırakacak olan bu okul ilk kadın-
 doğumu ve gün batımı bu fon’un sanat tılsımları-  ların yetişeceği güzel sanatlar eğitimi vermek ama-

                                                                         Ömer ADİL - “Kızlar Atölyesi”
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18